CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

JUSSON EL BÁRHOVÁ

A KALAND OTT KEZDŐDIK, AHOL AZ ASZFALTÚT VÉGET ÉR

Azért épült, hogy nyakába vegye a világot!

A Dakar-győztes NXR750 utódjaként bemutatott CRF1000L hosszú távú, terepes túrákra készült.

Az utazás soha nem ér véget...

A vadon hívószava bármikor felcsendülhet az ember fülében.

Ezért aztán jobb, ha mindig készen áll az indulásra. Az Africa Twin Adventure Sports megnövelt befogadóképességű üzemanyagtartállyal, hosszabb rugóutakkal, nagyobb szabad hasmagassággal és hatékonyabb időjárás-védelemmel segíti gazdáját a túrák során. Az elektronikus gázmarkolattal ellátott motorvezérlés három menetüzemmódot kínál fel, továbbá a könnyebb terepezést biztosító G-gomb előnyei is kihasználhatók. Ezek az innovatív rendszerek minden eddiginél biztonságosabb, kényelmesebb és persze hosszabb utakat tesznek lehetővé. Mindezt a típus bemutatkozásának 30. évfordulója alkalmából különleges fényezéssel spékeltük meg, minden tekintetben a legmagasabb színvonalra emelve az Africa Twint. Tetszik, ugye? Próbálja ki! Imádni fogja...

Az élet nem szervezett utazás

A kalandszellemet képtelenség palackba zárni.

A CRF1000L Africa Twin Adventure Sports a világ legrosszabb útjain is könnyedén elboldogul. Egyszerűen semmi nem állíthatja meg, így Ön is elérheti minden célját. Észak, dél, kelet, nyugat – mindegy, melyik irányba indul, minden adott, hogy gond nélkül teljesítse a távot. Már csak az a kérdés, mihez volna kedve.

SZÉTVETI ŐKET AZ ERŐ

A Fireblade-et három különféle modellváltozatban kínáljuk. Lenyűgöző trió...

CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Folyadékhűtésű, 998 köbcentis, nyolcszelepes, soros, kéthengeres, 270 fokos főtengely-elékeléssel, Uni-Cam hengerfejjel és továbbfejlesztett kipufogórendszerrel. Dupla kuplungos automatikus váltó (extraként rendelhető), elektronikus gázmarkolat (throttle-by-wire), háromállású üzemmódkapcsoló, Honda Állítható Nyomatékszabályozó és motorfék-szabályozó. A 24,2 literes üzemanyagtartály, a nagyobb szabad hasmagasság, a fűthető markolat, a megnövelt idomzat és a minden paraméterében állítható, hosszabb rugóutakkal felvértezett Showa futómű páratlan képességekkel ruházza fel.
CRF1000L Africa Twin Az Adventure Sportshoz mérten minimalista a megjelenése. Két kilogrammal könnyebb, viszont ugyanaz a folyadékhűtésű, 998 köbcentis, nyolcszelepes, soros, kéthengeres erőforrás hajtja, 270 fokos főtengely-elékeléssel, Uni-Cam hengerfejjel és továbbfejlesztett kipufogórendszerrel. Dupla kuplungos automatikus váltó, elektronikus gázmarkolat (throttle-by-wire), háromállású üzemmódkapcsoló, G-üzemmódkapcsoló, Honda Állítható Nyomatékszabályozó, motorfék-szabályozó, 18,8 literes üzemanyagtartály, minden paraméterében állítható Showa futóműrendszer.

A 95,2 lóerős csúcsteljesítmény (7500 f./percnél) és a 99 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték (6000 f./percnél) páratlan rugalmasságot garantál, mondhatni, mindig kéznél az erő. A CRF1000L motorja precíz visszajelzéseket nyújt a pilótának és a hátsó kerék tapadását is segít megőrizni.

A sorkettesek bődületes ereje

A közúti és terepes használhatóság közötti tökéletes egyensúly.

A CRF1000L új motorjában könnyebb kiegyensúlyozó-tengely dolgozik, és továbbfejlesztettük a szívósort, valamint a kipufogórendszert, hogy még nagyobb forgatónyomaték jelentkezzen a középső fordulatszám-tartományban. Élénk és energikus, de csak amikor szükség van rá. A fejlett motorvezérlésnek köszönhetően minden terepen biztonságosan és magabiztosan motorozhat a pilóta, beleértve a várost, az országutat, az erdőt és természetesen a sivatagot is.

A dupla kuplungos automatikus váltó még egyszerűbbé teszi a távoli tájak elérését. Intelligens vezérlési rendszere megérzi, ha emelkedőn halad a pilóta. Minél meredekebb a kaptató, annál rövidebb ideig csúsztatja a kuplungot, hogy maximális legyen a tapadás és az irányíthatóság.

Könnyű és kompakt

A kompakt erőforrásnak köszönhetően különösen nagy lehetett a szabad hasmagasság, s mivel hat bakon támaszkodik meg, csak minimális rezgés jut át a vázszerkezetre. A modell ipszilonbölcsős acélváza páratlan konstrukció: nagy tempónál elképesztő stabilitással, terepen hihetetlen fordulékonysággal nyűgözi le a pilótát.

A hagyományos telepeknél hosszabb élettartamú, lassabban lemerülő lítium-ion akkumulátor alkalmazásával további 2,3 kilogrammot spóroltunk a motor tömegéből.

Ez az Ön bolygója, motorozza hát be keresztül-kasul!

A háromállású üzemmódkapcsolóval mindig az aktuális időjárási és útviszonyokhoz igazítható a motor viselkedése.

Minden kézre, pontosabban ujjbegyre esik. Az Africa Twin képes a pilóta kedvének, valamint az időjárási és útviszonyoknak megfelelően viselkedni.

Menetüzemmódok

A vezérlőrendszer három üzemmódot kínál fel. TOUR (túra): legnagyobb teljesítmény, közepes motorfék és magas szintű kipörgésgátlás (HSTC). URBAN (város): közepes teljesítmény, a motorfék és a kipörgésgátlás szintje megegyezik a Tour üzemmódnál alkalmazott beállítással.

Személyes beállítások

A USER, azaz felhasználói program lehetőséget biztosít a pilóta számára, hogy a teljesítményleadást, a motorfék intenzitását és a kipörgésgátló működési szintjét is maga állítsa be. Ha a pilóta aktiválja a terepezést megkönnyítő G üzemmódot, a DCT tengelykapcsolójának működése közvetlenebbé válik, bármely menetüzemmódban halad is éppen az Africa Twin.

Válassza ki, mely üzemmódban kíván motorozni, és a DCT minden egyebet elintéz – Önnek csak az irányításra, no meg a túra élvezetére kell koncentrálnia. A menetüzemmód és a HSTC a kormányon elhelyezett kapcsolókkal bármikor szabadon állítható.

Dupla kuplungos Automatikus Váltó (DCT)

Miként az elnevezés is rámutat, a rendszerben két tengelykapcsoló dolgozik, ezeket független elektrohidraulikus körök vezérelik. Az egyik tengelyén az első, a harmadik és az ötödik fokozat fogaskerekét találjuk, míg a másikon a másodiké, a negyediké és a hatodiké kapott helyet. Kifinomult, gyors és nincs rántás a váltásoknál – csak a gázt és a féket kell működtetnie a vezetőnek.

Ahogy jólesik...

Manuális üzemmódban a kormányon elhelyezett gombokkal a pilóta válthat a sebességfokozatok között. A D program az üzemanyag-takarékos, komfortos gurulásokat támogatja, míg a – három további alprogramot felkínáló – S állás sportos motorozáshoz ideális.