Honda CRF250RX

ELEGET TESZ MINDEN
KIHÍVÁSNAK

SZÜLETETT GYŐZTES

A TÖKÉLETES INDULÁS

A 3 szintes HRC rajtvezérlés számos opciót kínál az amatőröknek és a profi motorosnak egyaránt, amelyekkel valóságos repülőstartot lehet venni a legkülönfélébb körülmények között.

ÓRIÁSI TELJESÍTMÉNY, MÉG NAGYOBB NYOMATÉK

Megőriztük a CRF250RX DOHC-vezérlésű motorjára jellemző bámulatos teljesítményt, ugyanakkor megnöveltük a nyomatékot az alacsony fordulatszám-tartományban a kanyarokból történő kigyorsítás javításához.

Könnyű kategória

A CRF250RX az a terepmotor, amelyre mindig is vágyott. Ez a terepmotor/enduró a CRF250R típuson alapul, és olyanra terveztek, hogy ki lehessen használni a könnyű 250 köbcentiméteres gépek összes előnyét: a jó manőverezhetőséget és a lendületes fürgeséget.

GYORS ÉS EGYSZERŰ

Elvégre miért legyen valami bonyolult?

A CRF250R modell alumínium hídvázával és motorjával a CRF250RX típus már önmagában is különleges. Emellett azonban a motokrosszpályán kívüli használathoz igazított Showa felfüggesztéssel, 18 hüvelykes hátsó kerékkel, nagyobb üzemanyagtartállyal és oldaltámasszal is ellátták. Így a CRF250RX motorkerékpárra akkor is számíthat, ha igazán keményre fordulnak a dolgok, szűk helyekre kell beférni vagy manőverekre van szükség – ahol a nagyobb motorokkal már nehezebben vagy egyáltalán nem boldogul. A teljesítményleadása mindig mozgásban tartja, miközben a váz engedelmeskedik és hagyja érvényesülni a vezetőjét. Vele minden gyors és egyszerű.

Műszaki adatok

MOTOKROSSZ VAGY ENDURÓ?

Válassza ki fegyverét!

CRF250R A Honda CRF250R modellje mindig is kemény fegyvernek bizonyult a sokat próbált MX2-es gépek csatájában. Ez a motorkerékpár alapvető géppé vált mind az amatőr, mind a profi MX-rajongók szemében, amelyből a lehető legtöbbet lehet kihozni. A modell töretlen sikerét szolgálja az alacsony fordulatszám-tartományban elérhetővé vált még nagyobb nyomaték, a változatlanul irigylésre méltó teljesítmény a felső tartományban, valamint a vázon végrehajtott módosítások.
CRF250RX A vadonatúj CRF250RX a CRF250R modellen alapul, de a CRF450RX jegyeit hordozza magán. A végrehajtott módosításoknak köszönhetően a modell tökéletesen alkalmas az új cross-country/terepmotor szerepére. A gyors, fürge, könnyen irányítható és erős gép egyaránt otthon érzi magát a csúszós, gyökerekkel átszőtt kaptatókon felfelé, valamint az értékes másodpercekért küzdve a versenypályákon.

Kompakt, 249 köbcentiméteres erőmű, amely az alsó fordulatszám-tartományban fokozott nyomatékkal tör a magasba.

Kész erőmű

Lenyűgöző csúcsteljesítmény extranyomatékkal az alsó fordulatszám-tartományban.

A CRF250RX modellt ugyanolyan DOHC vezérlésű, négyszelepes motor hajtja, mint MX2-modellpárját. Ugyanazzal a bivalyerős csúcsteljesítménnyel rendelkezik tehát, azonban újratervezték a gyújtást és az üzemanyag-befecskendezést, ezáltal finomabbá, az általános terepcélokhoz megfelelőbbé vált a teljesítményleadás. Az alacsony fordulatszám-tartományra jellemző fokozott nyomatékleadásról a 44 mm átmérőjű fojtószelepház gondoskodik: a légáramlás felgyorsításához módosították a szívó- és kipufogócsatornák alakját, valamint a kipufogószelephez tartozó bütyök zárását is csökkentették 2°-kal. A jobb oldali kipufogóleömlő ugyancsak rövidebb 50 mm-rel. A Honda motorok a tartósságukról híresek, ennek érdekében új, 5 furatos dugattyúfúvóka gondoskodik a dugattyú optimális hűtéséről.

HRC rajtvezérlés

A HRC profi versenyzőitől érkezett visszajelzések alapján tervezett 3 szintes rajtvezérlésnek köszönhetően a CRF250RX már az indulás pillanatában az élre tör. Az 1. szint 8 000 fordulat/percen üzemel, és kiválóan alkalmas sáros útviszonyokhoz vagy kevésbé tapasztalt motoros esetén. A 2. szintet alapvetően száraz körülményekre tervezték, és 8 500 fordulat/percen működik. A 3. szint 9 500 fordulat/percen indul, és tapasztalt motorosoknak szánták.

A HRC rajtvezérlés optimalizálja az indulási teljesítményt.

Motorüzemmód-választó gomb (Engine Mode Select Button, EMSB)

A CRF250RX modellel különféle terepeket fedezhet fel, ezért a motor viselkedését az aktuális útviszonyokhoz lehet igazítani. Erre szolgál a motorüzemmód-választó gomb három lehetősége. A Mode 1 állás a teljesítmény és forgatónyomaték ideális egyensúlyát biztosítja, ami a legtöbb esetben megfelelő választást jelent. Csúszós vagy sáros talajon a Mode 2 beállítás alkalmazása javasolt, amely a motorteljesítmény és a nyomaték finom kiegyensúlyozásával fokozza a hátsó kerék tapadását, míg a Mode 3 üzemmódban a gép erőteljesen kilő, hogy kiszabaduljon a süppedő, homokos talaj fogságából.

A 21 hüvelykes első és a 18 hüvelykes hátsó DID kerekek fekete fényezést kaptak, és Dunlop Geomax AT81 Enduro gumiabroncsokat szereltek rájuk.

Mindent kihoztunk belőle

A váz pont erre készült!

A CRF250RX hetedik generációs, elkeskenyedő alumínium hídvázának tervezésekor a „tömegközéppontosítás” elvét tekintettük elsődlegesnek: minden a lehető legközelebb helyezkedik el a motorkerékpár alacsony súlypontjához, növelve ezzel a hátsó kerék tapadását. A teljes mértékben állítható Showa felfüggesztés tökéletes választás ehhez, a 18 hüvelykes hátsó kerékre számos különböző abroncstípus szerelhető, a kovácsolt alumíniumból készült oldaltámasz pedig kényelmesen elrejthető. A továbbfejlesztett, könnyebbé és erőteljesebbé alakított első féknyeregben különböző méretű dugattyúk találhatók, míg az új villavédő nagymértékben mérsékli a kövek okozta sérüléseket.

Tömegközéppontosított, hetedik generációs, elkeskenyedő alumínium hídváz.

A Renthal fémjelezte irányíthatóság

A kényelmesen behajló Renthal Fatbar kormány csökkenti a kormánymű tömegét, a felső kormánykengyelen pedig két rögzítési hely található, ezáltal a kormány 26 mm-re elcsúsztatható előre vagy hátra. A rögzítőelem 180°-os átfordításával a kormány további 10 mm-rel mozdítható el az alaphelyzethez képest, ezáltal összesen négy egyedi üléspozíció állítható be.

A képen látható modell nem az európai szabványnak megfelelő