Honda CRF450RX

A terepezés nagymestere

Erő és erőnlét

A TÖKÉLETES INDULÁS

Mindig az élen akar lenni? A 3 szintes HRC rajtvezérlés képességektől, tapasztalattól és környezeti viszonyoktól függetlenül számos opciót kínál a motorosnak.

Nagyobb teljesítmény és nyomaték

A CRF450R modellhez hasonlóan a CRF450RX is erősebb, minden tekintetben. A 9 500 fordulat/percen 1,8 kW-tal magasabb csúcsteljesítmény magasabb fordulatszámon, a 7 500 fordulat/percen 2 Nm-rel megnövekedett nyomaték pedig az alacsonyabb és a közepes tartományban biztosít fokozott hajtóerőt.

Versenyelőny

Terepen a CRF450RX rakétaként hasít. Az új CRF450R modellel megegyező motorfejlesztéseknek, köztük a HRC rajtvezérlésnek köszönhetően a motorkerékpár gyorsan átszalad a teljes fordulatszám-tartományon, és lehengerlő sebességet produkál, legyen szó akár sík felületen vagy terepen való használatról. És képes egész nap tartani a tempót.

AZ IDEÁLIS ESZKÖZ

Előnyt akar? Hát persze! Van jó néhány.

Az új CRF450R motokrossz gépre épített CRF450RX eleve előnnyel indul, és az endurókra jellemző felszerelés, vagyis a nagyobb üzemanyagtartály, a 18 hüvelykes hátsó kerék és az oldaltámasz mellett számos fejlesztést tartalmaz. Például könnyebb. Egy új hengerfejnek, a rövidebb szívósornak és a továbbfejlesztett kipufogórendszernek köszönhetően a motor több erőt és nyomatékot ad le, továbbá minden sebességfokozathoz egyedi gyújtásbeállítás tartozik. Egy további újdonság a HRC rajtvezérlés. Végül, de nem utolsósorban a Showa felfüggesztés újratervezett beállításai, a váz optimalizált merevsége, a megújult első féknyereg és az állítható Renthal Fatbar kormány elsőrangú egységet képez.

Műszaki adatok

MOTOKROSSZ VAGY ENDURÓ?

Válassza ki fegyverét!

CRF450R 2002-es bevezetése óta a CRF450R fényesen bizonyította a teljes MX csomag sikerét, teljes mértékben átadva az irányítást a motorosnak. A HRC-vel induló, ám az utolsó csavart is érintő áttervezés, valamint a szériafelszereltségként hozzáadott elektromos önindító adja az új CRF450R lényegét. A HRC segítségével sikerült fokozni a nyomatékot és a motorerőt, a rajtvezérlés és a továbbfejlesztett váz pedig jobb teljesítményt biztosít.
CRF450RX A CRF450RX bármilyen terepen, illetve endurópályán könnyedén vágtat végig – nincs az a meredély, akadály vagy szűk, trükkös ösvény, ami útját állhatná! És az új CRF450R modellhez hasonlóan a teljes csomagot újratervezték, egy terepen lehengerlően gyors gépet alkotva, mellyel ugyanakkor könnyű együtt élni.

KIS VÁLTOZÁSOK. JELENTŐS FEJLŐDÉS

Gyorsaság hosszú időn keresztül. Mi más volna fontos?

Indítson keményebben. Gyorsuljon hamarabb. Adjon bele mindent.

A HRC-nek köszönhető számos aprólékos fejlesztés következtében a CRF450RX 449 köbcentis Unicam motorja fokozott erőt és nyomatékot kínál, melyek hatása már a legelső gázadásnál azonnal érezhető. Az égéstér fecskendezését, a dugattyúköpeny profilját, a dugattyúgyűrűt és a hajtókart egyaránt újraterveztük. A levegőszűrő megújult alapja nagyobb felülettel rendelkezik, és ennek köszönhetően sokkal több levegőt keringet, míg az új PGM-F1 beállítások kihasználják a megnövekedett légáramlást, és ciklusonként kétszer fecskendeznek be üzemanyagot. Az átalakított kipufogón nagyobb átmérőjű furatok találhatók ott, ahol elválik a leömlőről. Az elejétől a végéig a bal oldali kipufogó összesen 187 mm-rel, a jobb oldali kipufogócső pedig 98 mm-rel lett hosszabb. A beépített sebességfokozat-érzékelő három dedikált gyújtásbeállítást tesz lehetővé, melyek közül az első az 1. és 2., a második a 3. és 4., a harmadik pedig az 5. sebességfokozaton alkalmazható. Nem utolsósorban pedig megszabadultunk a berúgókartól.

A képen látható modell nem az európai szabványnak megfelelően készült

HRC rajtvezérlés

A HRC profi versenyzőitől érkezett visszajelzések alapján tervezett 3 szintes rajtvezérlésnek köszönhetően a CRF450RX már az indulás pillanatában az élre tör. Az 1. szint 8 000 fordulat/percen üzemel, és kiválóan alkalmas sáros útviszonyok vagy kevésbé tapasztalt motoros esetén. A 2. szintet alapvetően száraz körülményekre tervezték, és 8 500 fordulat/percen működik. A 3. szint 9 500 fordulat/percen indul, és profi motorosoknak szánták.

Motorüzemmód-választó gomb (Engine Mode Select Button, EMSB)

A CRF450RX modellt arra tervezték, hogy bármilyen útviszonyok között versenyezni tudjon. Ennek érdekében a motor viselkedése a körülményekhez igazítható. A Motorüzemmód-választó gombbal (Engine Mode Select Button - EMSB) három üzemmód közül lehet választani. A Mode 1 állás a teljesítmény és forgatónyomaték ideális egyensúlyát biztosítja, ami a legtöbb esetben megfelelő választást jelent. Csúszós vagy sáros talajon a Mode 2 beállítás alkalmazása javallott, mely a motorerő és a nyomaték finom kiegyensúlyozásával biztosítja a hátsó kerék tapadását, míg Mode 3 üzemmódban a gép erőteljesen kilő, hogy kiszabaduljon a süppedő, homokos talaj fogságából. A hardver és a szoftver beállításáért felelős HRC beállítóeszközzel a Mode 2 és a Mode 3 még pontosabban a felhasználó igényeihez igazítható.

A képen látható modell nem az európai szabványnak megfelelő