HONDA CB1100 EX

EGY MODERN KLASSZIKUS

EREDETI VONALVEZETÉS

Egy út, amit érdemes újra bejárni

A dupla műszeregység, a nagy üzemanyagtartály és a krómozott kipufogó sokakban idézi fel a régi, szép emlékeket, míg másoknak új, izgalmas pillanatokat ígér, amelyekre egyszer majd jó lesz visszaemlékezni.

AZ ÁLMOK TOVÁBB ÉLNEK

Jöjjenek el az aranyidők. Újra és újra...

A Honda CB1100 EX egy soros, négyhengeres, léghűtésű motorral felszerelt modern klasszikus, amit jellegzetes hangzása is különlegessé tesz. Az olyan részletmegoldások, mint a szálcsiszolt oldalelemek vagy a küllős kerekek egyenesen a hetvenes évekbe repítik vissza a szemlélőt. Továbbfejlesztett motorjával, nyomatékhatárolós tengelykapcsolójával (köznyelven csúszókuplung), Showa futóművével és sok-sok krómozott kiegészítőjével nemcsak olyan, mint egy álom, hanem valóban eszményi konstrukció.

Műszaki adatok

ROADSTER ÉS CAFÉ RACER

Melyik stílus áll közelebb Önhöz: a letisztult klasszikus vagy a nyers custom?

CB1100 EX A szemet gyönyörködtető, rozsdamentes acélból készülő felniken túlmenően számos egyéb vonzó részletet találni a modellen. Ilyen például a 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított, minden paraméterében szabályozható Showa Dual Bending Valve első villa, a krómozott hátsó rugóstagpár, a módosított szívósor és kipufogórendszer, valamint a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is.
CB1100 RS Pont úgy fest, mint egy korai superbike, de a 43 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első teleszkópoknak, a külső tartályos hátsó rugóstagoknak és a sportosabb futómű-geometriának köszönhetően sokkal gyorsabb és kezesebb. A 17 colos, öntött alumíniumfelnikre hatékony fékrendszer került, ezt bizonyítja, hogy elöl radiálisan rögzített, négydugattyús nyergek és úszóágyazású tárcsák állnak szolgálatban. A modell biztonságos kezelését nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (köznyelven csúszókuplung) segíti, az erőforrást pedig áttervezett szívósor és kipufogórendszer teszi hatékonyabbá.

A hagyományos, patronos konstrukciónál jóval könnyebb felépítés még egyenletesebb csillapítást garantál, ami - a kiváló úttartás és menetkomfort érdekében - igazodik az aktuális viszonyokhoz, beleértve a motor sebességét is.

FINOM GURULÁS

Új első és hátsó futómű a Showától.

Első villa

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, továbbfejlesztett Showa Dual Bending Valve teleszkópok révén sebészi pontossággal irányítható a CB1100 EX. A szabad szelepstruktúra révén rossz utakon, illetve nagyobb bukkanókon progresszívan növekszik a csillapítás ereje. Ez az egyszerű, innovatív, világon elsőként alkalmazott megoldás sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt, mint a hagyományos, patronos felépítés.

Hátsó rugóstagok

Az állítható előfeszítésű, krómozott Showa hátsó rugóstagok erős, acélból készülő lengővillán támaszkodnak meg. Ez a rendszer kiváló úttartással és pontos - hátsó kerék felől érkező - visszajelzésekkel ajándékozza meg a pilótát, méghozzá akkor is, ha utassal motorozik.

Összevetve a - hátul látható - CB750 Fourral, megfigyelhető, hogy milyen közel áll egymáshoz a két koncepció, illetve formaterv.

AZ IDŐ NEKÜNK DOLGOZOTT

Mintha csak a múltban járna.

A kezdetek

Egy soros, négyhengeres, léghűtésű motor csodálatos hangja jelezte 1969-ben, hogy új korszakhoz érkezett a motorkerékpár-gyártás. Az erőforrás a csodálatos Honda CB750 Fourban, a világ első superbike-jában dübörgött sokat sejtetően,és hatására bizony mindannyiunkban megváltozott a kétkerekűekről, no meg a motorozásról alkotott kép. A CB1100 EX a CB750 egyenes ági leszármazottja. Gyors, hangulatos és álomszép motorkerékpár, ami jövőbe mutató technikai megoldásaival, ha lehet, még ellenállhatatlanabb, mint legendás elődje.

A LED-es lámpát, az irányjelzőket és a rendszámot tartó hátsó konzolt még kisebbé tettük, hogy áramvonalasabb legyen a modell, de éppen csak annyit módosítottuk rajta, hogy ne változzék az aranykort felelevenítő összhatás.

Az eredeti megjelenés

A ezüstszínű hengerfej feketére fényezett részeinek és krómozott kupakjainak alumínium motorburkolatok adnak kontrasztot. Hogy a hőterhelés ne színezze el a leömlőket, mind a négy cső dupla falú, a kipufogódobokat pedig úgy helyeztük el, hogy a lehető legnagyobb legyen a szabad hasmagasság.

Ráadásként a kipufogócsövek krómbevonatot kapnak, így a típus még közelebb áll a hőskor léghűtéses, soros, négyhengeres motorkerékpárjaihoz.