A FORZA 750, A JAZZ E:HEV ÉS A JAZZ CROSSTAR E:HEV IS RED DOT DÍJAT NYERT 2021-BEN

  • A Forza 750 luxusrobogót az elegáns vonalvezetés, a sportos teljesítmény és a sokoldalúság tette érdemessé a díjra
  • A Jazz és Jazz Crosstar alkotta páros a használati érték, a formaterv és a menetbiztonság kiemelkedő egyensúlyáért kapott elismerést
  • A rangos, nemzetközi Red Dot Design Awards versenyen a terméktervezés, a márkaépítés és a kommunikáció legjobbjait értékelik
  • Tavaly a CBR1000RR-R Fireblade SP-t és a Honda e-t tüntette ki a Red Dot Award zsűrije, utóbbi a „Legjobbak legjobbjának” járó díjat kapta

A Honda két új, kizárólag hibrid hajtáslánccal megvásárolható modellje, a Jazz és a Jazz Crosstar, valamint különleges robogója, a Forza 750 gyűjtötte be idén a Red Dot Awards díjait a terméktervezés kategóriában. A nagy presztízsű, nemzetközi versenyen csak a legmagasabb minőségű termékeket vizsgálják, különös tekintettel a terméktervezésre, illetve a gyártó márkaépítéssel és kommunikációval kapcsolatos tevékenységére.

A nemzetközi 50 fős, elismert szakembereket tömörítő zsűri teszteli és értékeli a benevezett tárgyakat, majd a tagok összegzik, illetve megvitatják tapasztalataikat a tervezésre és az innovációra vonatkozóan. Az elbírálás szempontjait minden évben felülvizsgálják, hogy tükrözzék a legújabb műszaki, társadalmi, gazdasági, valamint környezetvédelmi követelményeket.

– Újabb sikeres évet tudhatunk magunk mögött, újdonságaink számos díjat zsebeltek be a nemzetközileg elismert Red Dot Design Awards terméktervezési kategóriájában – mondta el Toshinobu Minami, a Honda R&D Co. Ltd. vezetője. – Mióta a Honda vállalat létrejött, arra törekszünk, hogy könnyebbé és élvezetesebbé tegyük vásárlóink mindennapjait, s azt hiszem, ez az elismerés egyértelműen bizonyítja, hogy jól végezzük a munkánkat. Innovatív hozzáállásunk természetesen a jövőben sem változik majd, továbbra is azon dolgozunk, hogy formabontó és szórakoztató fejlesztésekkel tegyük jobbá az emberek életét.

A Jazz e:HEV és a Jazz Crosstar e:HEV piaci bevezetése újabb fontos lépés célunk megvalósításában, miszerint európai modelljeink 2022-ban már mind képesek lesznek elektromos üzemmódban is haladni. A modellpáros tervezését a Honda „Yoo no bi” gondolkodásmódja határozta meg. Ennek lényege, hogy felismerjük az olyan hétköznapi tárgyakban rejlő szépséget, melyek esztétikus, illetve ergonomikus mivoltukból fakadóan tökéletesen megfelelnek rendeltetésüknek, s az évek során tökélyre csiszolta őket az alkotó.

Emellett a márka „ Az ember a gép előtt” („Man Maximum, Machine Minimum”) filozófiája is érvényre jutott, tehát az emberek a lehető legnagyobb, a szerkezeti egységek pedig a lehető legkisebb helyet kapták. Miként a Magic Seats Ülésrendszer is bizonyítja, a Jazz kidolgozásakor magas használati értékre és praktikus kialakításra  törekedtek a mérnökök, azon túlmenően persze, hogy egyszerű, letisztult és egyedi karosszériát rajzoltak az ultramodern hajtáslánc köré.

A vadonatúj, szabadidő-autó jellegű Jazz Crosstar kifejezetten az aktív életvitel szerelmeseinek készül. Erőteljes kisugárzását egyebek mellett hangsúlyos hűtőrácsának, valamint fekete díszítőelemeinek, küszöbszpoilerének és tetősínjének köszönheti, továbbá sokat nyomnak a latban a Crosstar-specifikus alufelnik, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak látszik a modell.

A 2020 őszén bemutatott, vadonatúj Honda Forza 750 a luxusrobogók alkotta Forza modellcsalád feje, páratlan kényelmével, lenyűgöző megjelenésével és sportos menetteljesítményeivel igazi ínyencfalatnak számít. Erről tanúskodik a nagy lábtér, a messze átlagon felüli időjárás-védelem, a nagy sebességnél is biztos úttartás és a – lendületes, letisztult formatervnek betudható – aerodinamikai hatékonyság is. Az alacsony üzemanyag-fogyasztású, ugyanakkor roppant nyomatékos, 745 cm3-es, sorkettes erőforrás hihetetlenül dinamikussá teszi a Honda prémium robogóját, és felszereltség terén is a legmagasabb színvonalat képviseli a modell, hiszen a kipörgésgátló (HSTC), a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT), a minden elemében LED világítás és az okostelefonokkal kompatibilis, hangutasításokkal vezérelhető fedélzeti rendszer (Honda Smartphone Voice Control) is szériatartozék. A 790 mm magasra helyezett ülést felhajtva 21 literes, USB-C-aljzattal ellátott tárolórekesz tárul fel, amibe egy teljes értékű, zárt sisak is behelyezhető.

Az idei siker nem az első, hiszen a Honda – kifejezetten szép, kompromisszumok nélkül használható – járművei már tavaly is lenyűgözték a Red Dot döntéshozóit: a Honda e-t a „Legjobbak legjobbjának” választották, míg a CBR1000RR-R Fireblade SP első Honda motorkerékpárként diadalmaskodott. Persze ez nem újdonság, a Honda termékei számos alkalommal nyertek. A Honda S2000  2001-ben, a Civic 2006-ban, az európai Accord Tourer 2008-ban bizonyult a legjobbnak.