A Honda ismét felpörgeti a középkategóriát

  • A CB650R-rel teljessé válik a Neo Sports Café család. Az újonc feltűnő, egyedi megjelenéssel hoz új színt a középkategóriás motorok mezőnyébe   
  • A teljes idomzatba öltöztetett, pörgős, négyhengeres CBR650R a CBR1000RR Fireblade stílusában fogant, és nem egyebet kínál, mint 95 LE-t egy végtelenül könnyű konstrukcióban
  • Magasabb műszaki és esztétikai szintre lépett a három 500 cm3-es modell is, így a sport- és a kalandmotorok szerelmesei is többet kapnak ezentúl 
  • Továbbfejlesztett technikával, új színekben lép színre a „Total Control” filozófia mentén kidolgozott CBR1000RR Fireblade és Fireblade SP
  • Új tónusok a GL1800 Gold Wing és az X-ADV színválasztékában 
  • Tovább bővült az SH300i tudása

Teljes 2019-es európai választékát bemutatja ma a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA látogatói – a már ismert típusok mellett – két új és három modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhetnek meg a japán gyártó standján, képet kaphatnak tehát a kibővült, még fejlettebb gépeket felsorakoztató választékról, no meg a friss középkategóriásokról, amelyek új energiákat hozhatnak a szegmensbe.

CB650R

A CB125R, a CB300R és a CB1000R alkotta Neo Sports Café családból már csak egy középkategóriás modell hiányzott, ezt az űrt töltötte be a Honda az ámulatba ejtő CB650R-rel. Modern és minimalista megjelenését café raceres dizájnelemekkel bolondították meg a tervezők, mindezt szuperkompakt, trapézszerű formába sűrítve, hogy minél lenyűgözőbb legyen az összhatás. A csodaszép, négyhengeres erőforrást immáron semmi nem takarja, s olyan szemet gyönyörködtető részletek vonzzák magukra a tekintetet, mint az egyedi, kör alakú fényszóró vagy az erős kontúrral megspékelt üzemanyagtartály.

A Neo Sports Café famíliára jellemző kimagasló minőség a technikai megoldásokon is tetten érhető, az összetevők listáján olyan tételek szerepelnek, mint a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok alkotta Showa SFF villa, a radiális rögzítésű első féknyeregpár, a Honda Selectable Torque Control névre keresztelt teljesítményszabályozó, a kuplungasszisztens, a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló vagy az ultramodern műszeregység.

Az eredmény egy roppant kívánatos, meztelen középkategóriás, ami látvány, teljesítmény és felszereltség különleges kombinációjával igyekszik a vásárlók kedvében járni. 

CBR650R

CBR650R - egy új név a Honda választékában. A középsúlyú sportmotor a CBR1000RR éles, agresszív vonalait örökölte, de szélesebb oldalidomokkal, elképesztően rövid farrésszel és szűkre húzott, dupla, LED-es fényszórókkal kerül a szalonokba. A CBR650R 6 kg-mal könnyebb az elődjének tekinthető CBR650F-nél, és sportosabb üléspozícióval csábít, kormánya ugyanis 30 mm-rel előrébb került, lábtartóit pedig hátrébb és magasabbra helyezték.

Klasszikus, négyhengeres motorja 1000 f./perccel magasabb fordulatszámra pörgethető, mint a kifutó modellé, és 5%-kal nagyobb csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet (95,2 LE/12 000 f./perc), nem véletlen tehát, hogy a CB előtag végére egy R betű is került.

Hogy az A2-es jogosítvánnyal motorozók is megízlelhessék a CB650R és CBR650R nyújtotta élményt, a modelleket 35 kW-os változatban is forgalmazza a Honda. (A fojtott változat elérhetősége országonként változhat.)

CB500F, CBR500R, CB500X

A Honda soros, kéthengeres, 500 cm3-es motorkerékpárjai hihetetlenül népszerűek, 2013-as bemutatkozásuk óta több mint 75 ezer példányban keltek el csak az öreg kontinensen.

Csúcsteljesítményük továbbra is 35 kW (47,6 LE), így A2-es jogosítvánnyal is vezethetőek, de a módosított szívó- és kipufogóoldali kialakításnak, valamint szelepvezérlésnek köszönhetően 4%-kal nagyobb motorerővel kecsegtetnek a 3000 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban. Mindemellett gazdagabb felszereltség jellemzi őket, és még többet nyújtanak saját műfajukban, így a mindenest, a sportgépet és a kalandmotort keresők is megtalálhatják számításukat a Honda palettáját böngészve.

Mindhárom modell új hátsó rugóstagot, továbbfejlesztett, szebb hangon daloló kipufogórendszert, minden elemében LED világítást és modern LCD-kijelző kapott. Utóbbi az aktuális váltófokozatot is mutatja, sőt felváltások esedékességére figyelmeztető lámpával is ellátták. További jó hír, hogy a megújult 500-asokhoz alapfelszereltségként jár a kuplungasszisztens, miként a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is szériatartozék.

A CB500F tetőtől talpig átöltözött, s még markánsabb egyéniségként tért vissza. Új oldalidomai szinte eggyé forrnak az üzemanyagtartállyal, orr-része pedig még szögletesebb, s persze feltűnőbb lett. A CBR500R szintén új öltözékbe bújt, méghozzá a Fireblade karcsúsított, még látványosabbá tett köntösébe, amihez természetesen sportosabb üléspozíciót alakítottak ki a mérnökök.

A kompakt CB500X kalandmotor javított időjárás-védelemmel, hosszabb rugóutakkal, 19”-os első kerékkel, vékonyabb üléssel és nagyobb kormányelfordulási tartománnyal folytatja pályafutását, idomzatát pedig még „terepesebbre” faragták.

Az 500-as és 650-es motorkerékpárok a Honda Európában eladott motorkerékpárjainak 34 százalékát teszik ki. Ezzel az öt új modellel – nemtől, kortól és felkészültségtől függetlenül – minden motorosnak kínál alternatívát a Honda, beleértve a street gépek, a gyorsasági modellek és a kalandmotorok szerelmeseit is.

 

Szintén az EICMA keretein belül mutatkoznak az alábbi továbbfejlesztett modellek:

CBR1000RR Fireblade és CBR1000RR Fireblade SP

A 2017-es modellváltásnál már a „Next Stage Total Control” filozófia vezette a mérnökök ceruzáját a Fireblade-ek tervezésekor, ezt a szintet múlták most felül, hogy a legendás gépek még jobban teljesítsenek versenypályán. A HRC MotoGP-csapat mérnökeinek bevonásával finomítottak a HSTC és az ABS működésén, valamint külön szabályozhatóvá tették az Egykerekezés-gátlót, és egy „W” formájában saját ikont adtak neki a folyadékkristályos műszeregységen.

Emellett – a trikolor jelleget kihangsúlyozandó – vékonyabb fehér csíkkal futnak tovább a Grand Prix Red fényezésű modellek, a Matt Ballistic Black Metallic verzió pedig teljesen feketévé vált, csak márkajelzése tündököl pirosban.

X-ADV

2017-ben érkezésével, 2018-ban pedig több szintű HSTC-jével, G-kapcsolójával és terepezést megkönnyítő DCT váltójával borzolta a kedélyeket az elképesztően népszerű Honda X-ADV. Idén új fényezésekkel irányítja magára a rivaldafényt a modell, a palettán immáron álcázott, terepszínű kivitel is szerepel. 

GL1800 Gold Wing

A hosszú távú túrázás, a luxusszintű felszereltség és a páratlan minőség szimbóluma immáron negyven éve van jelen a piacon, s hogy továbbra is a mezőny legjobbja lehessen, még fejlettebbé tették a Honda szakemberei.

A 2019-es GL1800 Gold Wing többek között Apple CarPlay-t kapott és új fényezések is elérhetők hozzá. A lábváltós kivitel ezentúl Heavy Grey Metallic színben is megrendelhető, a dupla kuplungos automatikus váltóval felszerelt GL1800 Gold Wing Tour csúcsmodell pedig Pearl Hawkeye Blue árnyalatban is hazavihető.

SH300i

Ezentúl a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) is szerepel a páratlanul népszerű, nagyteljesítményű Honda SH300i felszereltségi listáján, mi több, intelligens kulcsa már a túradoboz zárját is vezéreli. 

További színek

CB1000R – A Neo Sports Café család feje Sword Silver Metallic színben is elérhetővé válik, extralistájáról pedig olyan tartozékok kacsintanak vissza, mint a fűthető markolat, a gyorsváltó, a CB1000R-logóval ellátott hűtőrács, az alumínium első-hátsó sárvédő vagy az alumíniumbetétekkel megspékelt szélvédő és szólóülés-takaró.

Rebel – A Honda egyedi ötszázasát ezentúl Pearl Cadet Grey és Matt Axis Grey Metallic tónusban is értékesítik a kereskedések.

Integra – Pearl Glare White színben még csábítóbb a robogók használati értékét és a motorkerékpárok menetteljesítményeit ötvöző különlegesség.

NC750X – sötétebb ezüstben tündöklő oldalidomokkal varázsolták szebbé a hihetetlenül praktikus és sokoldalú 750-est.

SH125 és SH150 – a fekete orr-rész (ezüst a fehér modelleknél) és padlóelem tovább fokozza a prémium minőségérzetet.