A Honda már korábban bejelentette az ikonikus Hornet visszatérését, a nagyérdemű közönség most szemügyre is veheti milánói motorkiállításon (EICMA) a jövő évi modellekkel együtt. Ezek közül kiemelkedik egy másik Honda legenda visszatérése, egy vadonatúj városi naked bemutatása, valamint a Honda első európai elektromos kétkerekűjének leleplezése.
A vadonatúj Honda XL750 Transalp az eredeti Transalp-koncepciót viszi tovább, azaz mindegy, hogy a várost vagy a Földet kell-e megkerülnie, mindig készen áll a kalandra. Megújult formavilágának és műszaki alapjainak köszönhetően a motorosok legújabb generációja is ideális partnerre lelhet benne, azaz élvezetesen és biztonságosan érhet célba, bármerre is visz útja.
A vadonatúj 755 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrás csúcsteljesítménye 67,5 kW (91,8 LE)/9500 f./perc, a legnagyobb forgatónyomaték 75 Nm/7250 f./perc. A 270º-os főtengely-elékelésből és a szokatlan gyújtássorrendből fakadóan a kéthengeres erőforrás karakteres, mély hangon pulzál az alsó fordulatszám-tartományban és rekedtes hangon „ordít” a felső régióba pörgetve.
Elektronikus Gázmarkolat (TBW) alkalmazásával minden helyzetben precízen és biztonságosan, a vezető elvárásainak megfelelően aknázható ki a motor ereje hiszen 5 menetüzemmód közül választhat a pilóta, állíthatja ezzel a teljesítményleadást (EP), a motorfék intenzitását (EB) és a nyomatékszabályzót (HSTC), melybe integrálták az Egykerekezés-gátlót.
Az XL750 erőforrása egy hihetetlenül könnyű, strapabíró, acél hídvázba került, ennek köszönhetően minden helyzetben kihasználható a motorban szunnyadó erő és precízen, magabiztosan irányítható. A hosszú rugóutakkal felvérezett, kimagasló ütéselnyelő képességű felfüggesztésekkel lazán és kényelmesen motorozhat a pilóta aszfalton, és biztonságosan haladhat terepen. Előre 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, szeparált működésű, patronos Showa SFF-CATM teleszkópvilla került. A 21”-os első és 18”-os hátsó, rozsdamentes küllős kerekek kombinációja biztosítja a sokoldalúságot minden terepviszonyon.
A gazdag felszereltség ékköve kétségtelenül az 5”-os, színes, folyadékkristályos műszeregység, ami éles, egyszersmind élénk képernyőn jeleníti meg az adatokat, s arra is lehetőséget ad, hogy a felhasználók csatlakoztassák Android- vagy iOS-alapú okostelefonjukat. Ha a készülék csatlakozott a műszeregységhez, a Honda Smartphone Voice Controlt kihasználva hangutasítássokkal is vezérelheti a rendszert a vezető. A világítási rendszer természetesen minden elemében LED, és az önműködően kikapcsoló irányjelző, valamint az erőteljes fékezésnél aktiválódó Automatikus Vészvillogó (ESS) is szériatartozék.
A Transalp magával ragadó formavilágát a Honda római K+F központjának munkatársai álmodták meg - a koncepció a „Barátságos keménység” nevet kapta - azt tűzve ki célul, hogy aerodinamikai hatékonyság és időjárás-védelem terén egyaránt a legtöbbet nyújtsa, ugyanakkor könnyed és szabad irányítást tegyen lehetővé kis sebességnél. Az eredmény pedig egy letisztult, túlzásoktól mentes idomzat lett, amelyet céltudatos megjelenés és kisugárzás, valamint minőségi, strapabíró kivitelezés jellemez.
A Transalp három színben kerül az európia Honda szalonokba - Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic és a klasszikus Ross White Tricolour – mely utóbbi az eredeti XL600V előtt tiszteleg
BŐVEBBEN AZ XL750 TRANSALP MODELLRŐL
Várhatóan 2023 nyarán érkezik a szalonokba a Honda első európai elektromos kétkerekűje, az EM1 e:. Bemutatkozásával új időszak veszi kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, sőt még több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az újdonság leleplezésével újabb fontos lépést a Honda célja felé, miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné karbonsemlegessé tenni.
Az EM betűszó az Electric Moped kifejezést takarja, maga az EM1 e: pedig azon fiataloknak készül, akik könnyen kezelhető és szórakoztató városi közlekedési eszközt keresnek maguknak. Kompakt, síkpadlós kialakításával és kifinomult stílusával ideális partner a mindennapokban, egyedi megjelenésével pedig a Honda választékában is különlegességnek számít. Tökéletes a rövid utakra, illetve iskolába, edzésre járni, s mivel csendes és nem bocsát ki károsanyagot, minden szempontból megfelel van a modern városi közlekedésről alkotott elképzeléseknek.
Az EM1 e: hajtásától a Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt akkumulátorcsomag gondoskodik, amelynek tervezésekor hosszú élettartamra, megbízhatóságra és kiváló minőségre törekedtek a Honda szakemberei. Egy feltöltéssel nagyjából 40 km-es hatótáv érhető el a Mobile Power Pack-ot (MPP) pedig úgy alakították ki, hogy ellenálljon a különböző hőmérsékleteknek, páratartalomnak, ütéseknek és rezgéseknek. Miként neve is sugallja, az MPP könnyedén kivehető a motorból, tehát otthon is kényelmesen tölthető.
Az 1962-ben bemutatott CL72 inspirálta CL500 az eredeti koncepcióját emeli át a jelenkorba, tökéletes alternatívát teremtve mindazoknak, akik valami különlegességre vágynak. Azoknak a fiatal motorosoknak, akik ki akarnak tűnni a tömegből, akiknek passzol a mindennapi életviteléhez, akik olyan kétkerekűt keresnek, amely alkalmas a mindennapos ingázásra, hosszabb hétvégi kalandokra és off-road kiruccanásokra.
A Honda CL500 motorja igazán sokoldalú és energikus, A2-es jogosítvánnyal is vezethető, soros, kéthengeres, 471 cm3-es hajtóműve 34,3 kW-os (46,7 LE) csúcsteljesítménnyel és 43,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal kápráztatja el használóját. Az ECU különleges, típusspecifikus beállításokat kapott, a végáttételek rövidebbek, így a motor dinamikusan gyorsul álló helyzetből. A hatfokozatú váltó kezelését kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló könnyíti meg.
A vízszintesen és igencsak látványosan megrajzolt vonalak hatására egy ergonomikus utcai scrambler született, amit minden helyzetben könnyen és magabiztosan irányíthat vezetője.
A letisztult, gömbölyded üzemanyagtartály és a magasra húzott, rozsdamentes védőelemmel borított, dupla kipufogó bámulatos megjelenést kölcsönöz a modellnek. Akárcsak a többi szeretni való részlet, beleértve a kerek LED fényforrásokat, tankvédőket, a teleszkópvédő harmonikákat, a Honda logóval látványosabbá tett, puha bőrrel borított ülést és a magasra emelt kormányt is. Elöl hosszú rugóúttal felvértezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóp, hátul állítható rugóstag teszi izgalmassá a motorozást a 19”-os első és 17”-os hátsó kerkeken, melyek mélyen barázdált abroncsokat viselnek.
A CL500 négy szemet gyönyörködtető színben - Candy Energy Orange, Matt Laurel Green Metallic, Candy Caribbean Blue Sea és Matt Gunpowder Black Metallic – rendelhetik meg a vásárlók, melyhez Eredeti Honda Kiegészítők széles választéka kínálja garantálja, hogy minden vásárló saját ízlésére és igényeire szabhassa a CL500-at.
A Honda népszerű és igencsak feltűnő custom motorkerékpárja a CMX1100 Rebel egy klasszikus, túlzásoktól mentes bobber, mely megnyugtatja, ugyanakkor tűzbe is hozza gazdáját. Két személyisége van. Egyikhez a kényelmes, pihentető cirkálás, másikhoz az izgalmakkal teli kanyarvadászat áll közel. Hogy melyik arcát mutatja, csak a pilótán múlik. Erőtől duzzadó, 1084 cm3-es, soros, kéthengeres motorja hátborzongató szólamokkal nyűgözi le környezetét a főtengelyfordulat növekedésével.
Új, túrázásra szánt taggal bővül a Rebel család, azaz megjelent a kínálatban a CMX1100T, ahol a T a túra rövidítése. Az új modell áramvonalas fejidomot kapott, így még kényelmesebb és izgalmasabb kalandokat ígér az utazás szerelmeseinek, mint az alapmodell.
A Gunmetal Black Metallic színben pompázó modell széles, áramvonalas fejidommal, extra szélvédelemmel és mind a két oldalon elhelyezkedő, keményfalú, felülről nyitható oldaldobozokkal rendelkezik, amelyek tökéletesen illeszkednek a megjelenéséhez és 35 literes tárolókapacitást biztosítanak.
A Forza már jó ideje a Honda kínálatának meghatározó tagja hiszen egyrészt sportos, GT stílusú, másrészt hosszabb utakra is tökéletesen alkalmas robogóként tündököl. Mind a Forza 350, mind a Forza 125 gazdag alapfelszereltséggel büszkélkedhet, beleértve a kipörgésgátlót (Honda Selectable Torque Control – HSTC), az elektromosan állítható szélvédőt, az USB-C csatlakozóaljzatot, a két, teljesértékű bukósisak befogadására alkalmas tárolórekeszt, a LED világítást és az okoskulcsot (Smart Key). A két kisebb Forza mellett 2020-ban a Honda kínálatában megjelent a prémium kategóriás Forza 750. A Forza 125 2012-es megjelenése óta a meggyőző Forza-család több mint 160 000 vásárlót vonzott.
A következő modellévben a vadonatúj első sárvédő még elegánsabb és kifinomultabb megjelenést kölcsönöz mind a Forza 350-nek, mind a 125-nek, mely stílusjegyeket közvetlenül a csúcskategóriás Forza 750-től vették át. Az új, kettős LED fényszórók markánssá teszik az új orr-részt, ami energikusságot és sportosságot sugall. Az áttervezett műszeregység vonzóan vegyíti az analóg és digitális kijelzőket.
A jövő évi kínálat bővül az új Forza 125 Special Edition modellel. Feltűnő, metálszürke (Matt Cynos Grey Metallic) fényezésének aprólékosan kidolgozott, eltérő színű részletek adnak kontrasztot: a kerekek, az ülésvarrások, a műszerkeretek és a logók egyaránt pirosban pompáznak. Ugyancsak a Special Edition különlegessége, hogy az utas lábtartói fekete bevonatot kapnak, a lábtartóra pedig rozsdamentes borítást szereltek a Honda mérnökei.
A Honda már korábban bejelentette, hogy megannyi modell – a városi kedvenc SH125-től a túramotorozás csúcsáig, a GL1800 Gold Wingig - színeiben megújul a 2023-as szezonra, akárcsak a Neo Sports Café legkisebb tagja vagy a CB család, de kisebb-nagyobb változásokat is eszközöltek a CRF1100L Africa Twin-t és az NT1100 modelleknél.
A legújabb gép, amely új külsőt kapott, a Honda apró örömmotorja az MSX125 Grom. Két új színt kap jövőre: Splendid Blue és Matt Dim Grey Metallic, amely egyedi arany kerekekkel és nagy logós grafikával nyűgözi le a modell szerelmeseit. A Gromot gyorsan levehető karosszériaelemekkel, az LCD műszeregységgel, a léghűtéses motorral és az ötfokozatú sebességváltóval szerelték föl, így folytatva jövőre útját üde színfoltként Európa-szerte.