Bemutatkoznak a Honda CRF 2019-ben érkező modellváltozatai

CRF250R és CRF250RX
A lelkiismeretes fejlesztés gyümölcseként immáron a CRF250R is a zászlóshajóként aposztrofálható CRF450R szintjén áll, ugyanis a 2020-as modellváltozat is átesett a futóművet és erőforrást érintő változtatásokon, így még hatékonyabbá és kezelhetőbbé vált.
Motorja 4%-kal nagyobb csúcsteljesítményre és 8%-kal megnövelt legnagyobb forgatónyomatékra lehet büszke, és ami még fontosabb, jóval vehemensebben húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Mindezt egyebek mellett továbbfejlesztett dugattyúval és hengerfejjel, optimalizált szívó- és kipufogócsatornákkal, valamint átrajzolt vezérműtengely-bütykökkel sikerült elérnie a Honda munkatársainak, akik a – dinamikusabb gyorsulás érdekében – a 2. és 3. sebességfokozat közötti áttétellépcsőt is kisebbre vették, sőt új, kisebb súrlódású bevonattal látták el a 3. és 4. fogaskerékpárt, hogy még kifinomultabbak legyenek a kapcsolások. Ráadásként a megújult erőforráshoz új, váltófokozatonként egyedi befecskendezési térképet írtak, melyek a CRF450R-nél szerzett tapasztalatokon alapulnak.
Az új váz és lengővilla nemcsak a súlycsökkentésben játszik fontos szerepet, hanem a stabilabb útfekvéshez és a pontosabb kanyarvételhez is hozzájárul, a kis sebességű összenyomódásnál feszesebb rugózóelemek pedig a gyorsítások és lassítások során varázsolják magabiztosabbá a modellt.
A modernebb grafikákkal érkező, 2020-as CRF250R vadonatúj, különleges alapanyagú hátsó fékbetétekkel áll rajthoz, amelyek nagyobb fékerőt és élettartamot garantálnak, nem utolsó sorban feleslegessé teszik a féktárcsa körül ezidáig alkalmazott védőburkolatot.
A CRF250R újításait a 2020-as CRF250RX is magáénak tudhatja, így a cross-country
megszállottjai is élvezhetik a Honda innovációit.

CRF450R és CRF450RX
A tavalyi teljesítményfokozó módosításokat követően idén a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), a HRC rajtelektronika és a változtatható befecskendezési térkép jelent újdonságot a CRF450R és CRF450RX háza táján.
A 2020-as modellváltozaton háromállású kipörgésgátló (HSTC) minimalizálja a tapadásvesztés kockázatát. Ez a rendszer nem használ forgási sebességet érzékelő szenzort a hátsó keréknél, helyette a fordulatszám-változásokat, illetve azok tempóját figyeli, s akkor lép közbe, ha az előre meghatározott tartományon kívül esnek a mért értékek. Nagy előnye továbbá, hogy rendkívül kifinomultan dolgozik, a pilóta alig érez valamit a beavatkozásból. A motor leállítását követően a HSTC nem áll vissza alaphelyzetbe, megmarad a beállított fokozatban, és akár ki is kapcsolható, ha a vezető teljes szabadságra vágyik.
Miként a 250-es CRF-ek, a CRF450R és a CRF450RX is fejlettebb, nagyobb fékerőt és élettartamot garantáló hátsó fékbetétekkel, valamint ütősebb grafikákkal lép színre, és stabilabb az erőteljes gyorsításoknál és lassításoknál, ugyanis az első és hátsó rugózóelemek feszesebbek is sebességű összenyomódásnál.

CRF450L, CRF250L és CRF250 Rally
A kettős célú, közúti használatra is alkalmas CRF450L tavaly jelent meg a kínálatban, alapját a CRF450R krosszmotor váza, futóműve és erőforrása adja. Ez a változat éppúgy friss grafikával érkezik 2019-ben, mint a CRF250R, a CFR250L, a CRF250 RALLY és a CRF450R, s a többi variánshoz hasonlóan, ez a modell is megrendelhető lesz Stealt Black (fekete) fényezéssel.