A Super Cub C100 névre keresztelt ősmodellt 1958-ban, a márka fennállásának tizedik évében mutatta be a Honda. Terveit nem más készítette, mint Honda Soichiro és régi üzlettársa, Fujisawa Takeo, méghozzá azzal a céllal, hogy olyan jármű szülessen, ami jobbá, mi több, szórakoztatóbbá teszi az emberek életét.
Azóta közel hatvan év telt el, a Super Cub pedig a járműgyártás legnagyobb sikerét könyvelhette el – az eladott darabszám 2017-ben elérte a 100 milliót! Az elmúlt hat évtizedben a Super Cub a stílus, a megbízhatóság, a takarékosság és a könnyű kezelhetőség szinonimájává vált, nem mellesleg szépen, csendben megtette, amit Soichiro és Takeo szeretett volna: mobilizálta az emberiséget.
A Super Cub legutolsó változatát, a C110-et Japánban és Dél-Kelet Ázsiában forgalmazták, s bizony mindkét régióban roppant népszerűnek bizonyult. A szigetországban főként flottaüzemeltetők, például a japán állami posta beszerzői szavaztak rá, míg a többi területen a személyi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként terjedt el.
Tekintettel a – fiatal és idős – városlakók igényeire, a Honda úgy határozott, hogy ismét piacra dobja legendás modelljét. A retró stílusban fogant legújabb változat Super Cub C125 néven kerül a szalonokba és az urbánus közlekedés tökéletes célszerszámaként igyekszik szolgálni a tulajdonosokat.
Mr. Tadamasa Maeda, a Super Cub C125 fejlesztésének projektvezetője elmondta:
„Tudjuk, hogy női és férfi vásárlóink számára egyaránt nagyon fontos a megjelenés, ezért a Super Cub C125-öt úgy terveztük, hogy igazán stílusos legyen. Örökzöld formavilága magas használati értéket és univerzális használhatóságot tükröz, ezt toldottuk meg az erős hajtóművel és a könnyű kezelhetőséget biztosító futóművel. Miként azt egykoron cégalapítónk is megfogalmazta: az okozza számunkra a legnagyobb örömöt, ha pozitív szerepet játszhatunk az emberek mindennapjaiban. Nos, a Super Cub páratlan élményt nyújt, ezért van, hogy mosoly ül a tulajdonosok arcán, bármerre is járnak.”
A Super Cub C125 megjelenésével új korszak kezdődött az – eddig összesen 160 országban értékesített – modell történetében, már csak azért is, mert ez volt az első jármű Japánban, ami háromdimenziós védjegyoltalmat kapott.
Maga az idomzat nem sokban tér el a megszokottól, a teljesítmény és a forgatónyomaték viszont a 125 cm3-s erőforrásnak köszönhetően jelentősen nőtt. A nagyobb motorerőre tekintettel a röpsúlyos váltót is strapabíróbbá tették, s ha már átdolgozták, arra is figyeltek, hogy még csendesebbé és kifinomultabbá váljanak a fokozatkapcsolások.
Optimalizálták az acélból készülő vázat is, így még merevebb lett, tovább fokozva a Super Cub legfőbb erényének tekinthető használhatóságot. A nagy rugóúttal felvértezett első-hátsó futómű, valamint a 17”-os felnigarnitúra minden helyzetben remek menetkomfortot ígér, és elismerést érdemel a magabiztosan, egyszersmind lehelet finoman kezelhető fékrendszer is. Minderre a LED-es világítás és a Smart Key névre keresztelt intelligens kulcs teszi fel a koronát, alkalmazásukkal még biztonságosabbá és kényelmesebbé vált a Super Cub.
A gyöngyházmetál fényezés jobban kiemeli a Super Cub C125 jellegzetes vonalvezetését, a vásárlók az alábbi színek közül választhatnak:
- Pearl Niltava Blue
- Pearl Nebula Red
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ AZ ÚJ HONDA SUPER CUB C125-RŐLPDF (360 KB)