Az új Africa Twin 2019 őszén érkezik Európába, méghozzá – a korábbi, 998 cm3-es helyett – 1084 cm3-es erőforrással, ami a 2020-ban életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Az összlökettérfogat növelésén túl egyéb módosításokat is végrehajtottak a Honda mérnökei, változtattak például a szelepemelés mértékén, alumínium hengerperselyeket alkalmaztak és speciális szelepet építettek a kipufogórendszerbe. Lelkiismeretes munkájuk eredményeként a – 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 102 LE-re (+7%) nőtt, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 105 Nm-re gyarapodott (+6%, 6250 f./perc). Mindezek ellenére megmaradt a kifinomult járáskultúra és az egyenletes nyomatékleadás, sőt a jellegzetes motorhangról sem kell lemondania az új tulajdonosoknak.
A továbbfejlesztett motor új vázban kapott helyet, melyhez szintén új, csavarokkal rögzített, alumínium segédkeret kapcsolódik. Ugyancsak vadonatúj a lengővilla, ami a CRF450R krosszmotornál alkalmazott sémára épül, ezáltal pontosabb visszajelzéseket nyújt és a hátsó kerék tapadását is növeli.
Az Africa Twin használatát vezetéstámogató eszközök teljes sora teszi biztonságosabbá és kényelmesebbé. Az egyebek mellett kipörgés- (HSTC) és egykerekezés-gátlót (Wheelie Control), sebességrögzítőt, automatikus vészvillogót (ESS) és kanyar-ABS-t magában foglaló rendszert hattengelyes helyzetérzékelővel, valamint elektronikus gázmarkolattal egészítették ki a Honda mérnökei, így páratlanul kifinomult és hatékony. Ezt bizonyítja az is, hogy hat menetüzemmód közül választhat a pilóta. Ebből kettőt saját maga programozhat, négy pedig előre beállított és különféle útviszonyokhoz igazodik (Tour, Urban, Gravel és Off-road).
A CRF1100L Africa Twinhez alapáron jár a 6,5”-os, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző. Ez az ultramodern műszeregység – erős napsütésben is – könnyen leolvasható, logikus formában jeleníti meg az információkat, és mivel Apple Carplay® szoftverrel, valamint Bluetooth®-kapcsolattal is kiegészítették, üzenetek fogadására, hívások lebonyolítására és zenehallhatásra is alkalmas.
A jobb terepképességek érdekében a Honda szakemberei még karcsúbbá tették az Africa Twin üzemanyagtartályát és ülését (-40 mm). Utóbbi magassága 850 és 870 között állítható, formája pedig tökéletesen passzol az átrajzolt, feltűnő, terepralis stílusban fogant idomzathoz.
Az alacsony szélvédőnek köszönhetően ülő és álló helyzetben egyaránt szabadon mozoghat előre-hátra a pilóta, a kisméretű kézvédő és olajteknő pedig éppúgy hozzájárul a kompakt felépítéshez, mint a 4 kg-mal kisebb tömeghez és a látványos megjelenéshez. A 10%-kal kedvezőbb súly/lóerő arány aszfalton és terepen is új szintre emelte a menetteljesítményeket.
Az igazán hosszú túrákra szánt CRF1100L Africa Twin Adventure Sports alapját az Africa Twin adja, de sokkal gazdagabb felszereltség jellemzi.
Nagyobb, 24,8 literes üzemanyagtartálya több mint 500 km-es hatótávolsággal, szélesebb fejidomja pedig hatékonyabb időjárás-védelemmel kecsegtet. Emellett fűthető markolat, öt fokozatban állítható magasságú szélvédő és 12 voltos elektromos aljzat fokozza a kényelmet és a használati értéket.
Szintén a pilótát hivatott segíteni a háromállású kanyarfényszóró, ami az íveken is kiváló látási viszonyokat garantál, és a feláras Showa EERA™ (Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű.
Akárcsak a hajtáslánc, a Showa EERA™ felfüggesztés működése is elektronikus szabályozású. Míg előbbinél négy gyári és két felhasználói program közül választhat a pilóta, az Showa EERA™ három csillapítási karakterisztikát kínál fel, s mindig precízen dolgozik, hiszen hattengelyes helyzetérzékelőre és BFF rendszerű teleszkópokra épül.
A Honda több mint 100 000 DCT-vel felszerelt motorkerékpárt adott el Európában mióta ez a különleges erőátvitel 2009-ben megjelent a VFR1200F-ben.
Azóta a rendszer sokat fejlődött, nem csoda, hogy az Africa Twin-vásárlók közel fele is DCT-vel rendeli meg motorját. Az új Africa Twin DCT váltója immáron az IMU értékeit is figyelembe veszi a kapcsolásoknál, így D és S üzemmódban is természetesebbnek hat a váltások időzítése.
A CRF1100L Africa Twin Grand Prix Red és Matt Ballistic Black Metallic színben lesz elérhető, s mindkettőt feltűnő, piros segédvázzal varázsolják látványosabbá. Az Adventure Sports kivitel Pearl Glare White Tricolour és Darkness Black Metallic színösszeállításban kerül majd a szalonokba, előbbi a legendás XRV650-nek állít emléket.
A hatalmas sikert elkönyvelő Africa Twin 87 000 példányban kelt el 2016 óta. Átfogó – 21 szabadalmat magában foglaló – fejlesztésével motoros túrázók további ezreit teheti boldoggá a Honda, hiszen az új Africa Twin révén gondtalan, élményekkel teli, igazán nagyszabású túrák százaiban lehet részük.