CRF450R – 50 év tapasztalata alapján

50 éve jelen vagyunk a motocrossversenyek világában. Megtapasztaltunk mindent: a legmagasabb csúcsokat és a kudarcokat egyaránt, de minden egyes pillanatot a magunk erejéből élhettünk meg. Azért dolgozunk, hogy a hétvégén ismét felállhassunk a dobogó tetejére. Így hát nem meglepő, hogy a CRF450R és a csak 2023-ban kapható CRF450R 50th Anniversary is a győzelem jegyében született.

Ez az igazán különleges modell a motocrossversenyeken eltöltött 50 évünk előtt tiszteleg.

Nagyobb nyomaték és teljesítményleadás az alsó tartományban a gyorsabb kanyarodásért és a jobb köridőkért

Tim Gajser és Ken Roczen tudják, hogy mi kell a győzelemhez. Amikor nagyobb nyomatékot kértek az alsó fordulatszám-tartományban, a HRC megadta nekik – 10,7% 5000-es fordulatszámon, amelyet simább teljesítményleadás kísér.

Alumínium „Twin Spar” váz új, a gyári versenyzők segítségével fejlesztett merevségi egyensúllyal

A motor fejlesztése mellett a HRC a váz érzetét is áthangolta a tökéletes stabilitás jegyében, amelyhez elöl-hátul precíz útvisszajelzés társul – így teljes mértékben Ön irányít.

Új felfüggesztési beállítások a lenyűgöző stabilitásért és irányíthatóságért

A Showa hátsó lengéscsillapító rugóállandóját megnöveltük, amely így nagyobb csillapítást biztosít, ugyanakkor nem érződik merevebbnek. A 49 mm-es USD villák is új csillapítási beállítást kaptak.

Könnyű kipufogódob most ellenállóbb alumíniumból

Mindannyian tudjuk, hogy a pályán bármi megtörténhet. Ezért a kipufogódob ellenállóbb kialakítást kapott, hogy megóvjuk a sérülésektől, súlya azonban nem nőtt.

Teljesen állítható indítás, tapadás és motor karakterisztika

A CRF450R az Önnek megfelelő módon állítható be: a háromszintes rajtvezérlés, a Honda állítható nyomatékszabályozó (HSTC) és a Motorüzemmód-választó gomb (EMSB) révén mindig az adott versenynek megfelelő konfigurációt választhatja.

Az új grafikus elemek és a HRC-embléma valami különlegeset jeleznek

A HRC gyári versenyzőinek visszajelzései mindenhol tetten érhetők a CRF450R modellen. Az új grafikus elemek és a HRC emblémája a versenyzés és a fejlesztés közötti történelmi jelentőségű együttműködést ünnepli.

Itt kezdődik a győzelem

Nagyobb gyorsulás, kevesebb erőfeszítés

Hogy minden korábbinál többet kicsiholhasson a motorkerékpárból, a motort szűkebb légbeömlő nyílásokkal, hosszabb levegőjárattal és kisebb, 44 mm-es átmérőjű pillangószelepházzal láttuk el: az így kialakuló gyorsabb levegőáramlás több nyomatékot és nagyobb teljesítményt nyújt alacsony fordulatszámon. Az új ECU-beállítások és a szelepvezérlés (amelyeket Tim Gajser #243-as számú HRC-gépéből emeltünk át) révén kitűnően használható erőgép jön létre, amelyet a rajtvezérlés, a HSTC és az EMSB tesz teljessé.

Álljon a raj elejére!

Ami a HRC gyári versenyzőinek bevált, az Önnek is be fog

Soha nem ülünk a babérjainkon. Mindent megteszünk, hogy megőrizzük vezető pozíciónkat – ezért a CRF450R nemcsak gyorsabb, de hosszabb távon is könnyebb vezetni. Könnyű alumíniumváza új, a gyári versenyzők specifikációinak megfelelő merevségegyensúlyt kínál, ami már a 2 mm-rel vastagabb első vázcsuklókban és a rugóstag felső bekötési pontjában megmutatkozik, amelyek az új acél motorfüggesztőkkel társulva olyan stabil vázat eredményeznek, amely remek első tapadást és villámgyors kanyarodást tesz lehetővé.

Teljes kontroll, bármilyen terepen

Showa felfüggesztés az irányíthatóság jegyében

A felfüggesztés átalakítását a HRC versenyzői – Gajser és Roczen – irányították: az volt a vágyuk, hogy kevesebb erőfeszítéssel tudjanak jobb köridőket futni. Az újrahangolt váznak megfelelően megnöveltük a hátsó rugóerőt, amely így 56 N/mm lett, a nagyobb húzó- és nyomócsillapítás pedig még bukkanókon és barázdákon áthaladva is kiváló irányíthatóságot kínál. A 49 mm-es USD villák új csillapítási beállításokat kaptak az optimális első-hátsó egyensúly érdekében.

Magas felszereltségi szint

Ha minden hétvégén szeretne keményen versenyezn

A minimalista idomzat könnyen mozgatható és leszerelhető. A CRF450R csúcsminőségű alkatrészekből áll: a Renthal Fatbar kormány kényelmes, négy irányban állítható. A 6,3 literes üzemanyagtartály titánból készül. Az alumínium DID felnik könnyűek és erősek, míg a 30/27 mm átmérőjű, kétdugattyús első féknyereg még a verseny során tapasztalható hőmérsékleteken is egyenletes fékerőt biztosít.

GYŐZELEMRE SZÜLETETT

Első sorozatgyártású motocross-versenymotorunk, a CR250M Elsinore 1973-ban debütált a pályán – és így kezdetét vette ez a fantasztikus utazás. Az új CRF450R bármilyen versenyre készen áll, a CRF450R 50th Anniversary pedig az elmúlt 50 év csatái előtt tiszteleg. Mindkét modellt áthatja a Honda győzni akarása.

50 ÉVE ERŐSEBBEK VAGYUNK

50 éve versenyzünk. És győzünk. Mindig, évről évre erősebbek leszünk. De most, hogy megünnepeljük ezt a különleges mérföldkövet, megalkottunk valami igazán különlegeset, amely csak egyetlen évig lesz elérhető. Ez a CRF450R 50th Anniversary. Tele van egyedi alkatrészekkel; a kék ülés, az arany színű kerekek és kormány, valamint a fehér számtáblák mind az 1980-as évek fantasztikus CR termékcsaládja előtt tisztelegnek. Az egyedi grafikus elemek pedig még inkább kiemelik a tömegből.

1973 – CR250M Elsinore
Ami a pályán sikeres, az a kereskedésekben is népszerű lesz

A CR250M Elsinore az Egyesült Államokban és Európában egyre népszerűbb motocrossversenyek (és az ehhez kapcsolódó fokozódó vásárlói érdeklődés) hatására született. Ez volt a Honda első, nulláról felépített, kétütemű, sorozatgyártású MX-gépe, amely azonnal komoly sikereket aratott.

1981 – CR250R
A folyadékhűtés és a Pro-Link érkezése

A fejlődés éve. A CR250M a '70-es évek végén megkapta a versenyzést képviselő „R” betűt, a Honda pedig 1981-ben bevezette az első sorozatgyártású folyadékhűtéses gépét – ez a technológia korábban csak a gyári versenycsapatoknál volt elérhető.

1997 – CR250R
A forradalom kezdete

A Honda elhatározta, hogy kihasználja a fejlett motortechnológiák által kínált teljesítmény- és nyomatéknövekedést: ezzel a merész lépéssel született meg az első alumíniumvázas sorozatgyártású MX-motor.

2002 – CRF450R
Open Class teljesítmény a 250-es modellhez hasonló csomagban

A Honda legújabb MX-modellje a 450-es első generációja volt: ez a modell, amely a CR250R helyébe lépett, már négyütemű motorral működött. A 250-esre épülő alvázának köszönhetően pedig karcsú és könnyű volt.